Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHalpern, Andrew S.
TitelA Systematic Approach to Transition Programming for Adolescents and Young Adults with Disabilities.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 15 (1989) 1, S.1-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adolescents; Disabilities; Education Work Relationship; Employment; High Schools; Independent Living; Interpersonal Competence; Models; Social Integration; Transitional Programs; Young Adults
AbstractA model is presented for the school-to-community transition of disabled students. The model emphasizes occupation, residential adjustment, and existence of desirable social and interpersonal networks. Problems in these three areas are documented, and development of the Oregon Transition Team Model to improve patterns of service and care is described. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: