Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmilansky, Moshe; Israelashvili, Moshe
TitelIntellectual Fostering of the More Gifted among Socially Disadvantaged Adolescents.
QuelleIn: Gifted Education International, 6 (1989) 2, S.108-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Critical Thinking; English Instruction; Foreign Countries; Gifted Disadvantaged; Mastery Learning; Mathematics Instruction; Peer Counseling; Program Development; Program Evaluation; Secondary Education; Social Support Groups; Special Programs; Israel (Tel Aviv)
AbstractA project was developed in southern Tel-Aviv to intellectually foster gifted/socially disadvantaged adolescents. The program's components include mastery of mathematics and English, development of excellence in selected areas, peer group support, and critical thinking development. The paper describes problems encountered by the project and program evaluation results. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: