Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMerryfield, Merry M.
TitelThe Role of Social Studies in African Development: The Significance of Contextual Factors.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 4 (1989) 2, S.22-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Content; Curriculum Design; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Instructional Materials; Modernization; Political Influences; Social Influences; Social Studies; Kenya; Malawi; Nigeria
AbstractCompares social studies education in Malawi, Nigeria, and Kenya, focusing on the content of the curriculum, instructional materials utilized, and courses offered. Examines the problems each country faces in developing and implementing its curriculum. Includes the historical, political, and economic factors influencing the social studies curriculum. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: