Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeem, Rosemary
TitelThe New School Governing Bodies--Are Gender and Race on the Agenda?
QuelleIn: Gender and Education, 1 (1989) 3, S.247-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBoard of Education Role; Educational Policy; Educational Sociology; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; Governing Boards; Politics of Education; Qualitative Research; Racial Bias; School District Autonomy; School Districts; Sex Bias; United Kingdom (England)
AbstractExplores some early findings from a sociological study of school governing bodies in two English local educational authorities (LEAs). Examines the extent to which sexism and racism arise during, and are reproduced by, school governing body meetings, and studies sex and race dynamics in the power relations of governing schools. (Author/AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: