Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoschhuizen, Robert
TitelThe Hierarchical Ordering of Conceptual Systems in Biology: Problems of Student Teachers.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 11 (1988) 2-3, S.177-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiology; Cognitive Structures; Concept Formation; Concept Mapping; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Science Education; Student Teachers; Theory Practice Relationship; Netherlands
AbstractThis article illustrates some problems faced by student teachers of biology when they try to realize the process of "didactic transformation" while planning their classes. To address these problems, a method of subject-matter analysis, utilizing hierarchical concept-maps, was introduced into the teacher training component at the Free University in Amsterdam. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: