Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlinzing, Hans Gerhard
TitelSkill Acquisition and Reflection-Based Decision Making in a Teaching Laboratory: An Evaluative Study.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 11 (1988) 2-3, S.167-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Techniques; Decision Making Skills; Foreign Countries; Higher Education; Laboratory Training; Lecture Method; Nonverbal Communication; Preservice Teacher Education; Teaching Skills; Germany
AbstractFindings are presented from a study of the effectiveness of a training program designed to increase nonverbal expressiveness, during expository teaching/lecturing, in the nonverbal channels: voice delivery, eye expression, gaze, facial expression, gesturing, posture, and movement. The program includes laboratory practice sessions, characterized by informative feedback and reflective discussion. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: