Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShulz, Dieter
TitelThe Function of 'School-Based Teacher Studies' and 'Vocational Education' in Theory and Practice.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 11 (1988) 2-3, S.101-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Instructional Improvement; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Teacher Education Curriculum; Teaching (Occupation); Theory Practice Relationship; Germany
AbstractThis article attempts to illustrate, with the use of an example, which qualitative demands can be met by school-based practical studies in a two-phase teacher education course at selected universities. School-based practical studies focus on strengthening the theory-practice relationship in teacher training to enhance the vocational practice of teachers. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: