Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawton, Joseph T.; Fowell, Nancy
TitelA Description of Teacher and Child Language in Two Preschool Programs.
QuelleIn: Early Childhood Research Quarterly, 4 (1989) 4, S.407-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Classroom Techniques; Oral Language; Outcomes of Education; Piagetian Theory; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Teachers
AbstractInvestigates the language used by teachers and 35 children of 4 years in Ausubelian (AP) and Piagetian (PP) preschool programs. Both groups of teachers used closed questions more often than open-ended questions. Children in AP performed significantly better than children in PP on tasks involving process operations. (RJC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: