Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenberg, Polly
TitelIdeas that Work with Young Children. Why Not Academic Preschool? (Part 1).
QuelleIn: Young Children, 45 (1990) 2, S.70-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Educational Philosophy; Learning Experience; Play; Preschool Children; Preschool Curriculum; Preschool Education; Public Education; Self Control; Self Esteem; Teacher Role
AbstractDiscusses two contrasting philosophies of education for three-, four-, and five-year-old children: the developmentally appropriate approach to learning and the academic or behavior modification approach. Discusses the manner in which preschool children learn self-esteem and self-discipline in both educational settings. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: