Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMac Iver, Douglas J.
TitelMeeting the Needs of Young Adolescents: Advisory Groups, Interdisciplinary Teaching Teams, and School Transition Programs.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 71 (1990) 6, S.458-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Educational Benefits; Interdisciplinary Approach; Junior High Schools; Middle Schools; Parent Participation; Student Needs; Surveys; Team Teaching; Transitional Programs
AbstractReform advocates have often recommended using interdisciplinary teams, advisory groups, and transition activities to comprise appropriate educational programs for young adolescents. Using 1988 Johns Hopkins University middle grades survey data, researchers explored "real world" use of these components and gauged their effectiveness. School restructuring has far to go. Includes 18 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: