Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNist, Sherrie L.; Simpson, Michele L.
TitelPLAE, a Validated Study Strategy.
QuelleIn: Journal of Reading, 33 (1989) 3, S.182-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Area Reading; Educational Research; Higher Education; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Metacognition; Remedial Reading; Study Skills
AbstractInvestigates the effectiveness of PLAE (Preplan, List, Activate, and Evaluate), a model designed to characterize the operations and processes students must perform to control and regulate their learning. Concludes that the ability to construct, implement, and evaluate a study plan as defined by PLAE's stages improves students' test performances and metacognition. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: