Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLamy, Steven L.
TitelControversy in the Social Studies Classroom: A Review of Concerns Related to Teaching International Relations.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 4 (1989) 1, S.68-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterControversial Issues (Course Content); Critical Thinking; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; International Relations; Perspective Taking; Social Studies; Teaching Methods
AbstractDiscusses issues related to teaching international relations. Supports the position that teaching controversial issues is an integral part of any social studies course. Explores some controversial issues that might be considered in the classroom, describing approaches to teaching these issues. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: