Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShulman, Judith
TitelBlue Freeways: Traveling the Alternate Route with Big-City Teacher Trainees.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 40 (1989) 5, S.2-8Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Teachers; Board of Education Policy; Case Studies; Classroom Techniques; Inservice Teacher Education; Lesson Plans; Mentors; Personal Narratives; Secondary Education; Teacher Certification; Teaching Skills; Urban Schools
AbstractExcerpts from case reports illustrate some problems and dilemmas of three teacher trainees who entered teaching via alternative certification. The article highlights ways in which they were helped or harmed by the intervention of their mentor teachers. Based on analysis of case material, policy recommendations are made to school districts. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: