Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Ora Sterling
TitelNew Directions in Preservice Teacher Education in Historically Black Colleges and Universities: The Challenge for the 1990's.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 11 (1989) 2, S.51-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Colleges; Black Students; Higher Education; Preservice Teacher Education; School Holding Power; Standardized Tests; Student Recruitment; Teacher Education Programs; Teaching Models; Test Wiseness
AbstractResults of a survey of historically Black colleges' teacher education student recruitment and retention strategies are reported. Two programs that enhance minority teacher training are discussed. The Southern Regional Education Board Project seeks to improve minority standardized test pass rates; the Teaching Effectiveness Network promotes teacher education improvement in Maryland. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: