Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWacker, David P.; und weitere
TitelEvaluation of the Generalized Effects of a Peer-Training Procedure with Moderately Retarded Adolescents.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 22 (1989) 3, S.261-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Generalization; Job Skills; Junior High Schools; Moderate Mental Retardation; Peer Teaching; Skill Development; Training Methods
AbstractTwo moderately retarded adolescents received instruction on peer-training skills to teach a vocational task to classmates; subsequently, one peer trainer taught three peers to complete a complex vocational task. Results indicated that peer training can be an effective instructional procedure, with generalization occurring for both the trainers and the trainees. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: