Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorosan, David E.; Jamieson, Donald G.
TitelEvaluation of a Technique for Training New Speech Contrasts: Generalization across Voices, but Not Word-Position or Task.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 32 (1989) 3, S.501-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcoustic Phonetics; Adults; Auditory Perception; Auditory Training; Foreign Countries; French Canadians; Generalization; Second Language Learning; Canada
AbstractA perceptual fading technique was used to teach unilingual adult Canadian francophones to identify the voiceless and voiced linguadental fricatives of English. After just 90 minutes of training, subjects were better able to identify both the training stimuli and an untrained set of natural consonant-vowel exemplars produced by 4 different speakers. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: