Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWentzel, Kathryn R.
TitelAdolescent Classroom Goals, Standards for Performance, and Academic Achievement: An Interactionist Perspective.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 2, S.131-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Classrooms; Educational Objectives; Educational Research; Goal Orientation; High School Students; High Schools; Interaction; Performance Factors; Standards; Student Motivation
AbstractTwo studies involving 203 and 107 high school students investigated the relationship between adolescent efforts to achieve several academic and non-academic classroom goals, social and task-related standards for performance, and academic achievement. Motivation to achieve socially prescribed and cognitive outcomes was found to be relevant to academic classroom performance. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: