Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPelletier, Daniel; und weitere
TitelL'impact de la selection et du profil academique sur la performance cognitive d'etudiants universitaires=The Impact of Selection and the Academic Profile on the Cognitive Performance of University Students.
QuelleIn: Canadian Journal of Higher Education, 19 (1989) 2, S.23-39Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Admission Criteria; Cognitive Ability; College Students; Foreign Countries; Grouping (Instructional Purposes); Higher Education; Majors (Students); Universities; Canada
AbstractA study examined the relationship of major, performance on a cognitive skills test, and proportion of students denied entry into the major. Implications of selection and grouping on programs and instruction are discussed, and the traditional interpretation of variations in performance in terms of operational deficits is critically examined. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: