Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBowman, Barbara T.
TitelEducating Language-Minority Children: Challenges and Opportunities.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 71 (1989) 2, S.118-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Differences; Curriculum Development; Developmental Programs; Early Childhood Education; English (Second Language); Learning Processes; Multicultural Education
AbstractA developmentally appropriate curriculum can never be standardized in a multicultural community. Thoughtful teachers can use child development principles to make the new context of school meaningful, to attach new kinds of learning to what children have already achieved, and to safeguard children's growing self-image and self-confidence as their knowledge and skills expand. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: