Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUsher, Robin
TitelLocating Experience in Language: Towards a Poststructuralist Theory of Experience.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 40 (1989) 1, S.23-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Learning; Cultural Context; Educational Psychology; Experience; Humanism; Language Role; Lifelong Learning
AbstractProblems arise with theories about experience, because subjectivity cannot be the source of meaning in experience. Proposing that experience is made intelligible through language, the author formulates an alternative theory of adult learning: the individual who learns has a language, a culture, and a history; therefore, the learner is situated in a sociocultural context. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: