Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterson, Susan K.; Hudson, Pamela J.
TitelCoaching: A Strategy to Enhance Preservice Teacher Behaviors.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 12 (1989) 1-2, S.56-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Higher Education; Peer Counseling; Peer Teaching; Preservice Teacher Education; Student Teacher Supervisors; Student Teaching; Teacher Education Programs
AbstractThis article investigates the possibility of applying peer coaching strategies to practicum supervision. Researchers found increased collaboration between the directing teacher and the university supervisor, and the provision of a weekly support group seemed to help ensure that preservice students would apply recently learned skills to classroom settings. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: