Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Klesius, Janell P.; Searls, Evelyn F. |
---|---|
Titel | A Classroom Emphasis in Graduate Training in Reading Diagnosis and Remediation. |
Quelle | In: Journal of Reading Education, 14 (1988) 1, S.4-14 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Course Content; Course Descriptions; Graduate Study; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reading Diagnosis; Remedial Reading; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Kursprogramm; Kursstrukturplan; Aufbaustudium; Graduiertenstudium; Hauptstudium; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Leseförderung; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Outlines the objectives and content of three new diagnostic/remedial graduate courses covering classroom diagnosis of reading problems, remediation of comprehension problems, and remediation of reading and writing vocabulary problems. Discusses the reasons for the choice of course topics and emphases. (RS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |