Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, Bruce S.
TitelBottom-Up Authority in School Organization: Implications for the School Administrator.
QuelleIn: Education and Urban Society, 21 (1989) 4, S.380-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Vouchers; Elementary Secondary Education; Magnet Schools; Models; Open Enrollment; Parent Participation; Participative Decision Making; Power Structure; School Based Management; School District Autonomy; School Organization; Teacher Participation
AbstractDiscusses school power structures. Cites the following examples of "bottom-up" authority: (1) vouchers; (2) magnet schools; and (3) open enrollment. Suggests a new model in which the larger school districts function as "holding companies" and individual schools function as "subsidiaries" of the parent company. (FMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: