Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKyle, Diane W.; Hovda, Ric A.
TitelTeachers as Action Researchers: A Discussion of Developmental, Organizational, and Policy Issues.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 64 (1987) 2, S.80-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Classroom Research; College School Cooperation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Professional Recognition; School Policy; Teacher Researchers; Teacher Role
AbstractThis article chronicles the evolution of the Classroom Research Study Group (a collaborative effort of the University of Louisville and the Jefferson County Public Schools Ghens Professional Development Academy), describes how it functions, discusses teachers' emergent roles as action researchers, and considers related issues concerning the professionalization of teaching. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: