Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Peter
TitelChallenging Racism through Geography Teaching.
QuelleIn: Journal of Geography in Higher Education, 13 (1989) 1, S.5-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Controversial Issues (Course Content); Course Descriptions; Course Evaluation; Foreign Countries; Geography Instruction; Higher Education; Human Geography; Racial Attitudes; Racial Bias; Social Problems; Teaching Methods; United Kingdom
AbstractDiscusses theoretical and practical problems arising from an educational and political commitment to challenging racism through geography teaching. Focuses on student reactions to the anti-racist approach by reviewing the findings of an evaluation of a course taught at University College London. Provides teaching strategies for using this approach. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: