Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Richard
TitelThatcherism and English Education: Breaking the Mould, or Confirming the Pattern?
QuelleIn: History of Education, 18 (1989) 2, S.91-121Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Conservatism; Curriculum Development; Educational Legislation; Educational Philosophy; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Politics of Education; United Kingdom (Great Britain)
AbstractExamines the impact of "Thatcherism" on education. Evaluates both pre and post 1980s British public education. Discusses the philosophy underlying the Baker Act. Concludes that these policies fail to tackle the limits of British education, slow the modernization of curriculum, and lead to limited access to education for specific groups. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: