Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenson, Garth D.
TitelEpistemology and Science Curriculum.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 21 (1989) 4, S.329-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiology; Case Studies; Cognitive Structures; Curriculum Development; Epistemology; Foreign Countries; Grade 12; Knowledge Level; Qualitative Research; Science Curriculum; Science Education; Secondary Education; Teacher Characteristics; Teacher Role; Canada
AbstractArgues that individual teacher's conceptions of disciplinary knowledge are reflected in the curricula but that institutional factors also influence the curriculum presented to students. Discusses constructivist epistemology and employs qualitative research to interpret teachers' conceptions in a case study of three biology teachers. Suggests factors that influence the reproduction of curricula. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: