Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJiwan, Bi
TitelA Contrastive Analysis of the Western and Chinese Ways of Thinking and Its Implication for Teaching Chinese to Foreigners.
QuelleIn: Journal of the Chinese Language Teachers Association, 24 (1989) 1, S.71-96Verfügbarkeit 
Sprachechinesisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Chinese; Cognitive Processes; Cognitive Style; Contrastive Linguistics; Cultural Background; Cultural Differences; Egocentrism; Group Unity; Individualism; Interference (Language); Linguistic Difficulty (Inherent); Second Language Learning
AbstractSuggests that the difficulties encountered by Westerners in learning Chinese are the result of native language interference, and interference caused by different customs and ways of thinking. A contrastive analysis of the different cultural aspects of Chinese and Western ways of thinking is presented. (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: