Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaynes, William O.; und weitere
TitelAlpha Hemispheric Asymmetry in Children with Learning Disabilities and Normally Achieving Children during Story Comprehension and Rehearsal Prior to Narrative Production.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 22 (1989) 6, S.391-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Control; Comprehension; Elementary Education; Expressive Language; Learning Disabilities; Neurology
AbstractComparison of alpha amplitudes of 12 children with learning disabilities and 12 normally achieving controls in three task situations found no significant differences between groups in alpha amplitude but a significant task effect with the vigilance, story comprehension, and rehearsal conditions showing decreasing alpha amplitudes in both groups of subjects. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: