Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchalock, H. Del; Myton, David V.
TitelA New Paradigm for Teacher Licensure: Oregon's Demand for Evidence of Success in Fostering Learning.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 39 (1988) 6, S.8-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Higher Education; Institutional Characteristics; Preservice Teacher Education; State Licensing Boards; State Standards; Student Teacher Evaluation; Teacher Certification; Teacher Effectiveness
AbstractNewly adopted policies for initial teacher licensure in Oregon shift evaluation focus from the acquisition of knowledge (approved program approach) to demonstration of successful application of that knowledge, as demonstrated by pupil achievement data. Rationale, implementation mechanisms, and implications for individuals, institutions, and agencies are discussed. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: