Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYellin, David; und weitere
TitelPreparing Regular/Special Education Teachers for Rural Schools: Perceptions of Interest and Capability.
QuelleIn: Research in Rural Education, 5 (1988) 2, S.31-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Education Majors; Higher Education; Interest Inventories; Preservice Teacher Education; Rural Areas; Rural Schools; Self Evaluation (Individuals); Student Attitudes; Teaching Skills
AbstractCompares perceptions of 12 students working toward dual certification in elementary education and rural special education and 120 students with traditional education majors. Finds that dual certification students had the most positive attitudes toward rural teaching and living, but held unrealistically high opinions of own competencies. Contains 17 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: