Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSamimy, Keiko Komiya
TitelA Comparative Study of Teaching Japanese in the Audio-Lingual Method and the Counseling-Learning Approach.
QuelleIn: Modern Language Journal, 73 (1989) 2, S.169-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnxiety; Audiolingual Methods; Communicative Competence (Languages); Comparative Analysis; Curriculum Development; Higher Education; Instructional Effectiveness; Japanese; Second Language Instruction; Student Motivation; Uncommonly Taught Languages
AbstractThe audiolingual method and the counseling-learning approach (CL) to foreign language learning were compared in a study involving 29 students in a beginning Japanese course. The study was undertaken to learn whether an adaptation of CL would bring about significant changes in students' communicative and linguistic competence. (32 references) (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: