Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwain, Merrill; Lapkin, Sharon
TitelCanadian Immersion and Adult Second Language Teaching: What's the Connection?
QuelleIn: Modern Language Journal, 73 (1989) 2, S.150-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Learning; Adult Students; Age Differences; Comparative Analysis; Elementary Education; FLES; Foreign Countries; French; Immersion Programs; Instructional Effectiveness; Language Research; Second Language Instruction; Second Language Learning; Secondary Education; Teaching Methods; Canada
AbstractA review of the research on Canadian immersion programs supports two notions regarding second language learning: (1) older learners may have as much learning success as younger learners, and in a shorter time period; and (2) integration of content teaching and language teaching is paramount in effective second language instruction. (29 references) (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: