Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayer, Susan E.; Jencks, Christopher
TitelGrowing Up in Poor Neighborhoods: How Much Does It Matter?
QuelleIn: Science, 243 (1989) 4897, S.1441-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Community; Economic Factors; Educational Research; Higher Education; Neighborhood Schools; Neighborhoods; Secondary Education; Secondary School Science; Social Influences; Socioeconomic Background; Socioeconomic Influences; Socioeconomic Status
AbstractReviews research on how much the life chances of children are affected by the socioeconomic and racial mix of their schools and neighborhoods. Reports that the effect on students' chances of attending college or on White students' academic achievement is small. Black teenage pregnancy rates increase in poor neighborhoods. (Author/RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: