Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMedina, Marcello, Jr.; de la Garza, Jesus V.
TitelInitial Language Proficiency and Bilingual Reading Achievement in a Transitional Bilingual Educational Program.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 13 (1989) 2, S.113-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Education Programs; Bilingual Students; Comparative Analysis; Educational Research; Elementary School Students; Mexican American Education; Mexican Americans; Primary Education; Program Effectiveness; Reading Achievement; Transitional Programs; Validated Programs; Arizona
AbstractFinds that 25 Spanish-dominant Mexican-American students in a transitional bilingual program for grades one-three maintained Spanish reading achievement scores above national norms, and had English reading scores that equaled or surpassed those of 118 English-dominant Mexican-American students in regular classes. Contains 28 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: