Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreeman, Yvonne S.
TitelThe Contemporary Spanish Basal Reader in the United States: How Does It Reflect Current Knowledge of the Reading Process. Research Notes.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 13 (1988) 1, S.59-78Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBasal Reading; Bilingual Education; Elementary Education; Instructional Material Evaluation; Instructional Materials; Native Language Instruction; Reading Materials; Reading Processes; Reading Programs; Spanish; Theory Practice Relationship
AbstractEvaluates six major Spanish basal reading programs published since 1980 for Hispanic-American students. Concludes that these translated materials reflect a mechanistic part-to-whole view of reading and ignore current theories of reading as a meaning-seeking process. Contains 39 references and 23 sources of Spanish language materials. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: