Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarkas, George; Hotchkiss, Lawrence
TitelIncentives and Disincentives for Subject Matter Difficulty and Student Effort: Course Grade Determinants across the Stratification System.
QuelleIn: Economics of Education Review, 8 (1989) 2, S.121-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEconomic Factors; Homework; Incentives; Minority Group Children; Research Problems; Secondary Education; Socioeconomic Status; Texas
AbstractOffers a framework blending sociologists' focus on school organization and educational stratification with economists' explicit attention to individual response to incentive structures. Examines whether minority, low economic status, and/or noncollege-bound youths receive weaker incentives for school effort. The variables examined cannot account for these students' lower grade point averages. Includes 38 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: