Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGandara, Patricia
Titel"Those" Children Are Ours: Moving toward Community.
QuelleIn: Equity and Choice, 5 (1989) 2, S.5-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Community Involvement; Community Schools; Disadvantaged Youth; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Family Role; Minority Group Children; Nontraditional Education; Outreach Programs; Parent Participation; Parent School Relationship; School Community Relationship; Urban Education
AbstractPoor and minority children, who make up nearly a quarter of American youth, have not been benefited by the educational reform movement. Their needs can be better met through the following means: (1) the reassertion of the family's role in schooling; (2) closer school-community ties; and (3) community schools and community outreach programs. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: