Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenry, Tess
TitelGender and the Framework.
QuelleIn: Social Studies Review, 28 (1989) 2, S.27-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Females; History Instruction; Language Usage; Relevance (Education); Sex Bias; Social Studies; Womens History; Womens Studies
AbstractStates that even though California History Social Science Framework (1988) is an improvement because of its inclusion of women's history, Framework is not entirely bias free. Discusses strengths and weaknesses of Framework's coverage of gender issues. Concludes that teachers, texts, and educational leaders must edit and amplify the Framework descriptions to further its goal of a well balanced history. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: