Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGilliland, Holice Odell, Jr.
TitelAn Assessment of Social Studies Achievement in North Mississippi.
QuelleIn: Southern Social Studies Quarterly, 14 (1989) 2, S.44-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Adolescents; Black Students; Curriculum Development; Data Analysis; Elementary Secondary Education; Evaluation; Females; Racial Differences; Rural Youth; Sex Differences; Social Studies; White Students; Mississippi; National Assessment of Educational Progress
AbstractExamines data collected from the 1981-82 National Assessment of Educational Progress (NAEP). Compares various groups of extreme rural males, females, Whites, and Blacks regarding achievement in social studies. Concludes that findings from the study should be used to improve weak areas of social studies curricula and recommends skills that should be included. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: