Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReigeluth, Charles M.
TitelEducational Technology at the Crossroads: New Mindsets and New Directions.
QuelleIn: Educational Technology Research and Development, 37 (1989) 1, S.67-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Diagnostic Teaching; Educational Research; Educational Technology; Educational Trends; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Futures (of Society); Instructional Design; Instructional Systems; Learning Motivation; Learning Processes; Learning Theories; Motivation Techniques; Research and Development
AbstractDiscusses changes needed in the field of educational technology and recommends future directions. Topics discussed include instructional theories; descriptive versus prescriptive theories; analysis versus synthesis; a formative evaluation approach to research; the relationship of research and development; organizational methods for instruction; learner motivation; and design of educational systems. (39 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: