Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHornberger, Nancy H.
TitelLanguage Planning Orientations and Bilingual Education in Peru.
QuelleIn: Language Problems and Language Planning, 12 (1988) 1, S.14-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Educational Change; Foreign Countries; Language Attitudes; Language of Instruction; Language Planning; Language Role; Official Languages; Quechua; Spanish; Uncommonly Taught Languages
AbstractConsiders the status and corpus planning aspects of three of Peru's Quechua policies in light of the language planning orientations of language-as-problem, language-as-right, and language-as-resource. Current Quechua/Spanish bilingual education recognizes the rights of Quechua speakers and the role of the language as a national resource. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: