Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrickland, Dorothy S.; Morrow, Lesley Mandel
TitelCreating Curriculum: An Emergent Literacy Perspective (Emerging Readers and Writers).
QuelleIn: Reading Teacher, 42 (1989) 9, S.722-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Role; Attitude Change; Classroom Environment; Curriculum Development; Educational Change; Elementary Education; Emergent Literacy; Parent Attitudes; Program Implementation; Reading Instruction; Teacher Attitudes; Writing Instruction
AbstractOutlines an approach for moving staff, parents, and children toward an emergent literacy perspective. Discusses how to (1) lay the foundation for new policy directions; (2) assess the literacy environment; (3) plan for essential experiences; (4) attend to skill development and program objectives; and (5) reassess emergent literacy programs. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: