Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJanopoulos, Michael
TitelReader Comprehension and Holistic Assessment of Second Language Writing Proficiency.
QuelleIn: Written Communication, 6 (1989) 2, S.218-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEnglish (Second Language); Evaluation Research; Higher Education; Holistic Evaluation; Native Speakers; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Writing Evaluation
AbstractInvestigates experienced university English-as-a-Second-Language (ESL) composition instructors' text comprehension when engaged in holistic evaluation of non-native-speakers' (NNS) texts. Concludes that time constraints or use of preestablished rating parameters, do not affect comprehension, and that holistic raters attend to meaning when evaluating NNS writing proficiency. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: