Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarmos, Joseph S.; und weitere
TitelTeaching Adults Like Adults: Myths and Principles. Listen to the Experts.
QuelleIn: Vocational Education Journal, 64 (1989) 3, S.28-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adult Students; Andragogy; Reentry Students; Seminars; Student Behavior; Student Characteristics
AbstractKarmos and Greathouse refute myths about adult learners and call for empowering education based on the principles that adults (1) can learn a lot, (2) demand solid content, (3) want to learn something new, and (4) guard their self-esteem. Ludwig describes one-day seminars offered at Gwinnett Technical Institute that are used to recruit reentry students. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: