Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatras, Joseph; Lasley, Thomas J.
TitelThe Teacher Education Reform Movement: Do Reform Reports Provide Coherent Plans for Improvement?
QuelleIn: Teacher Education & Practice, 5 (1988) 1, S.5-8Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Higher Education; Internship Programs; Minimum Competency Testing; Minority Group Teachers; Preservice Teacher Education; Teacher Certification; Teacher Orientation; Teacher Recruitment; Teacher Salaries
AbstractSix recommendations from the 1985 report "A Call for Change in Teacher Education" are analyzed with regard to actual and potential conflicts between goals for minority recruitment and the five other recommendations (testing, integration of liberal arts and teacher training, extended induction-internships, certification standards set by state boards, higher salaries). (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: