Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrubb, W. Norton
TitelDropouts, Spells of Time, and Credits in Postsecondary Education: Evidence from Longitudinal Surveys.
QuelleIn: Economics of Education Review, 8 (1989) 1, S.49-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDropout Rate; Educational Policy; Federal Government; Longitudinal Studies; Postsecondary Education; Vocational Education
AbstractExamines dropout tendencies in higher education, using nationally representative longitudinal surveys for the high school classes of 1972 and 1980. Dropping out has increased and is substantially higher in community colleges, technical institutes, and private vocational schools. Since dropouts earn few credits, federal policy regarding progress needs to be reconsidered. Includes tables, notes, and 28 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: