Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, C. G.; Hornsby, H. H.
TitelVocationalism in U.S. and U.K. High Schools.
QuelleIn: Economics of Education Review, 8 (1989) 1, S.37-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEconomic Factors; Education Work Relationship; Educational Change; Foreign Countries; Government Role; Secondary Education; Vocational Education; United Kingdom (Great Britain); United States
AbstractHigh school vocationalism is changing because of strong economic pressures. The U.S., with a strong vocational education tradition, is shifting to broad-based preparation for work and higher order thinking skills. In Great Britain, vocationalist influence is seen as a broadening of certification, career and work awareness programs, school and industry training links, and increased government involvement. Includes 38 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: