Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFagan, William T.
TitelEmpowered Students; Empowered Teachers.
QuelleIn: Reading Teacher, 42 (1989) 8, S.572-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Academic Achievement; Context Effect; Early Reading; Elementary Education; Emergent Literacy; Empowerment; Prior Learning; Reading Instruction; Reading Materials; Student Attitudes; Teacher Influence; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Writing Instruction
AbstractExamines the nature of power over literacy (such as knowledge of print conventions, and experiences of participation in reading and writing activities) which children often possess when they begin school. Discusses ways in which teachers sometimes interfere with this power and how they can, instead, enhance it. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: