Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarrell, Edwin
TitelHow Teaching Proportionality Affects Transfer of Learning: Science and Math Teachers Need Each Other.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 88 (1988) 8, S.688-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade 8; Integrated Curriculum; Mathematical Concepts; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Tests; Middle Schools; Physical Sciences; Piagetian Theory; Ratios (Mathematics); Science Curriculum; Science Education; Secondary School Mathematics; Secondary School Science; Transfer of Training
AbstractReports that those who were taught proportions exhibit more of a tendency to transfer than those who were not. Investigates the relationship of previous learning and problem-solving abilities to the learning of proportionality in facilitating transfer. Shows the magnitude of effects of task assignment on transfer. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: